יום שבת, 12 בנובמבר 2011

משחקי לימוד


ישנם מאות מאמרים מעניינים באינטרנט על ילדים, משחקי לימוד, משחקי לימוד לילדים, משחקי לימוד למבוגרים, משחקי לימוד לכול הגילאים, אנו החלטנו קצת לתת עוד מידע ופירוט משחקי לימוד.

אנו ישבנו לבדוק לגבי משחקי לימוד, התחום הינו ענק ומדהים - ישנם כל כך הרבה סוגים של משחקי לימוד, שניתנים לנו לבחירה, בתור הורה טוב אני רוצה שהילד שלי יהנה כשהוא לומד ומשחקי לימוד זוהי דרך מעולה לגרום לכך לקרות.

תיאורטיקנים; משחק ג'יימס פול ג'י וקלארק אולדריץ תסתכל על דברים של משחקי לימוד שגורם להם כלים ללמידה טובה "למידה על ידי עיצוב: משחקי וידאו טובים כמו מכונות למידה" ו "עיצוב של מנועי למידה מתקדמות" (ללא חידושים חשבון - פשוט משחקי לימוד לשמם).

ריצ'ארד ואן אק כותב כי "איכות מוגדלת על ידי השארת את העיצוב של המשחקי לימוד לשחק עם מעצבי המשחק ואת העיצוב של למידה עד המורים" במאמרו, "למידה  דיגיטלית משחק מבוסס" כשהסביר על תחום משחקי המשחקי לימוד.
וגם סימור, בפעם נוספת בוחנת את התפקידים השונים של מעצבי המשחק, מעצבי הוראה והמורים שלו "האם קל לעשות את זה? ילדים, משחקי לימוד".

"הנהלת בית הספר יכולים ללמוד משחקי וידאו משחקים?" היא שאלה את השאלה ונענתה על ידי ריצ'רד הלוורסון במאמרו (חשבון חדשנות באינטרנט חובה) באותו שם.

וגם ליסה גלרנווי כותבת על השאלה "מה מטרות למידה ואסטרטגיות פדגוגיות הם [משחקים] הרלוונטיים ביותר?" בה "אותנטי חוויות למידה באמצעות משחק: משחקים, סימולציות ובניית ידע במשחקי לימוד".

לבסוף, מארק פרנסקי בוחן את הפוטנציאל של טכנולוגיות חדשות בכיתה שלו "אמץ והתאם: בתי ספר המאה ה -21 זקוק לטכנולוגיה של המאה ה -21", בעוד כריס דאיילן כותב על הקשר בין משחקי וידאו לסביבה של היום.
אז כן, תזכרו תמיד את משפט המחק המרהיב של מארק - "בתי הספר של ה-121 זקוקים לטכנולוגיה של ה-121", בשביל זה יש לנו את משחקי לימוד השונים ואנו נשתדל לספק אותם במיטב הדברים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה